FRI FRAKT ÖVER 499 KR         BLIXTSNABBT
Pen Store

Frågor & svar


Vi älskar att få hjälpa våra kunder, men för att du ska slippa behöva vänta på svar från oss har vi här samlat några av de mest förekommande funderingarna och dess svar. Om du inte hittar svar på din fråga blir vi glada om du hör av dig till oss!

Customers outside of Sweden
We refer our EU and international customers to penstore.com
Vi henviser vores danske kunder til penstore.dk


Hur lång leveranstid är det?
Standardfrakt: 2-3 vardagar
Priofrakt: 1-2 vardagar (+10 kr)
Airmee: Se nedan

Hur fungerar Airmee Hemleverans?
Med Airmee erbjuder vi hemleverans av dina varor. Det kostar samma som vanlig frakt. Airmee är tillgängligt i Stockholm, Göteborg, Malmö och Lund. I kassan ser du om ditt postnummer omfattas av leveransområdet.

Hur mycket kostar frakten?
Standardfrakt: 39 kr. Fri frakt när du handlar för minst 500 kr.
Priofrakt: 49 kr. Endast 10 kr när du handlar för minst 500 kr.
Airmee: 39 kr. Fri frakt när du handlar för minst 500 kr.
Hämta på Pen Store: 0 kr.

Hur levereras varorna?
Standardfrakt: i brevlåda eller till ombud.
Priofrakt: i brevlåda eller till ombud.
Airmee: Med bud till din dörr.
Hämta på Pen Store: du får ett mejl när varorna finns att hämta.
Företagsleverans: med paket till företagsadressen.

Var är min order?
När vi skickat din order får du ett sändningsnummer per mejl, och med detta kan du spåra din försändelse. Ladda gärna ner appen Mina Paket så kan du lätt spåra dina försändelser från Pen Store och många andra e-handlare!

Jag har inte fått någon orderbekräftelse, när kommer den?
Din orderbekräftelse skickas strax efter att du lagt din order. Titta gärna i skräpposten om du inte har mottagit din bekräftelse. Annars kan det vara så att mejladressen är felstavad, vänligen kontakta då oss så ändrar vi!

Hur beställer jag som företagskund?
Välj Företagskund (exkl moms) högst upp eller längst ner på sajten. Vår kundtjänst hjälper gärna till vid frågor eller offert vid större inköp.

Hur fungerar det när jag beställer en vara som är tillfälligt slut?
Du ser tydligt om en produkt skulle vara slut i lager. Produkter som är tillfälligt slut går ändå att beställa - dock skickar vi inga restordrar. Din beställning skickas alltså först när samtliga beställda varor finns i lager. Tycker du att det tar för lång tid är det bara att du hör av dig till oss så kan vi stryka de orderrader som är slut och direkt leverera resten.

Vilka betalsätt erbjuder ni?
Till både privatkunder och företagskunder erbjuder vi genom Collector följande betalsätt:
Faktura (30 dagar)
Kortbetalning
Banköverföring
Delbetalning

Jag har valt att betala mot faktura. När får jag den?
Din Collector-faktura mejlas inom 2 vardagar efter att vi skickat din order.
Har du tappat bort eller inte fått din faktura? Logga in på minasidor.collector.se och ladda ner en fakturakopia.

Varför kan jag inte välja faktura som betalsätt?
Det kan bero på din personliga kreditlimit hos Collector, eller något annat kan behöva justeras. Ofta går det att lösa. Kontakta Collector på 010-161 01 00 så hjälper de dig vidare!

Jag vill inte ange mitt personnummer. Kan jag ändå handla?
Ja absolut! I vår kassa kan du trycka på "Vill du inte ange personnummer?" och får då istället manuellt fylla i din leveransadress. Du kan därefter gå vidare med kortbetalning.

Hur nyttjar jag min ångerrätt?
Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar från penstore.se. Om du vill returnera en produkt ber vi dig först kontakta vår kundtjänst.
Vi erbjuder en retursedel till din retur. Nyttjar du vår retursedel dras 49 kr från din returnerade summa.

Var ligger er fysiska butik?
Vi finns på Hornsgatan 98 på Södermalm i Stockholm. Tänk på att du kan handla online för att sedan hämta din order i butiken i Stockholm. Klicka här för mer information och öppettider!

Jag har sett en produkt på nätet, finns den i butiken i Stockholm?
Kundtjänst kan tyvärr inte se aktuellt lagersaldo i butiken. Kontakta butiken på 08-515 10 250 (knappval #2) så hjälper de dig!